Matricularse en el curso

Bienvenido, Invitado
Nombre de Usuario: Contraseña: Recordarme
  • Página:
  • 1

TEMA: ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016

ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016 09 Feb 2016 22:03 #2028

  • David Domínguez
  • Avatar de David Domínguez Autor del tema
  • Fuera de línea
  • Predicción Numérica
  • Predicción Numérica
  • En Campo Lameiro (Pontevedra). 230 mts.
  • Mensajes: 135
  • Karma: 7
  • Gracias recibidas: 31
Buenas.

Estamos en una semana que estará pasada por agua en todo el norte de la Península debido al alejamiento del Anticiclón de las Azores algo más al oeste, permitiendo que tengamos circulación atlántica, con vientos del oeste que traen sucesivos frentes que van regando todo el Norte, pero que apenas dejan agua en las zonas que más lo necesitan. Además, por lo de ahora ni rastro del frío y de la nieve en nuestras montañas, aunque algo ya se empieza a ver. Veamos...



Desde hace ya varios días los modelos vienen mostrando una situación de Nortes, bastante potentilla. Sería el primer envite "serio" de lo que llevamos de Invierno. Y es que todo parece indicar que el Anticiclón de las Azores se fortalecerá, y, además, parece que tiene bastantes ganas de subir de latitud, dejando paso a un flujo de Norte que arrastraría una masa de aire frío polar, esta masa se canalizaría entre el Azoriano y las bajas presiones que se instalen en el oeste de Europa y en el Mediterráneo.

Esto que nos traería? Pues lo que muchos aficionados, especialmente los norteños, desean. Llegaría la ansiada NIEVE a nuestras montañas. Con los mapas que se muestran actualmente, el paquete de nieve sería bastante considerable en la cordillera Cantábrica y también en los Pirineos, aunque nevaría bastante más abajo, a día de hoy, repito, se ve nieve por encima de 600/700 metros en todo el norte para principios de la próxima semana, siendo sensiblemente más baja en Euskadi, Cantabria,País Vasco... en fin, toda esa zona podrían ver nieve MUY abajo, pero claro, estamos hablando de una situación a muchos días, por lo que hablar de cotas a día de hoy es una tontería.

Lo importante ahora es ir confirmando ese primer envite frío de la temporada, ya habrá tiempo para hablar de cotas y demás, que luego vienen los chascos :whistle:
David Domínguez Gómez" nació en Campo Lameiro el 20 de Diciembre de 1995. Creador de Redmeteo, aficionado y amante de la meteorología desde pequeño

Por favor, Identificarse para unirse a la conversación.

ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016 09 Feb 2016 22:28 #2029

  • Jose Antonio
  • Avatar de Jose Antonio
  • Invitado
  • Invitado
Muy bien explicado ;) . Muchas gracias

Por favor, Identificarse para unirse a la conversación.

ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016 13 Feb 2016 14:39 #2034

  • David Domínguez
  • Avatar de David Domínguez Autor del tema
  • Fuera de línea
  • Predicción Numérica
  • Predicción Numérica
  • En Campo Lameiro (Pontevedra). 230 mts.
  • Mensajes: 135
  • Karma: 7
  • Gracias recibidas: 31


Estamos a 13 de Febreiro, en plena estación Invernal, pero o frío característico desta época aínda non deu sinais de vida. E é que este Inverno estase caracterizando por ter temperaturas máis altas do normal, xa que non tivemos ningún episodio de frío destacable, agás os descensos de temperatura típicos despois do paso dunha fronte, pero nada importante que resaltar.

O certo é que dende fai varios días, os modelos veñen avisando da entrada, durante a xornada de mañá Domingo, dunha masa de aire frío polar marítimo que fará descender as temperaturas e, con ela, a cota de neve que se situará en valores relativamente baixos. Ademáis, hai que resaltar que será marítima, co que trairá moita humidade con precipitacións tipo chuvasco que se darán en toda Galicia e que por momentos poden ter intensidade puntualmente forte, vir acompañados de treboada e tamén de sarabiadas. Teremos un cóctel típico do Inverno Galego: chuvias, vento forte, neve, sarabia, treboadas e frío, non vai faltar de nada!

E é que, como vedes na imaxe superior, o Anticiclón das Azores volverase forte tras estar uns días relegado cara o oeste e bastante mermado, o que permitiu que tiveramos unha semana tan chuviosa, na que incluso se superaron algúns récords de precipitación en 24 horas, como é o caso do Aeroporto de Vigo, por exemplo. Entre o Anticiclón das Azores, bastante forte e con ganas de ascender de latitude, e un centro de baixas presións que se situará no oeste de Europa, canalizarán vento do Norte bastante forte que trairá consigo unha masa de aire frío polar.

Fixádevos, ademáis, como a natureza sempre busca compensar. Se a unha masa de aire frío lle dá por descender moito de latitude, como será o caso deste Domingo, para "igualar forzas", o aire cálido tamén ascende moito de latitude, como por exemplo no Atlántico e tamén no Mediterráneo Oriental.



Como vedes nesta animación, que mostra o camiño que seguirán as diversas masas de aire dende hoxe Sábado ata o vindeiro Mércores, a masa de aire frío chegará, nun primeiro momento, dende o Atlántico, cargada de humidade e deixando moita neve nas nosas montañas. Pero o Anticiclón irase tumbando cada vez máis preto da Península Ibérica e iso configurará unha situación de vento do Nordés, xa máis seco, pero tamén máis frío! E é que cando unha masa de aire frío pasa por unha gran superficie oceánica, vai perdendo as súas propiedades e quentándose algo, pero se, pola contra, viaxa por grandes superficies continentais, o frío que leva consigo aguanta máis.

Isto que acabo de comentar védelo ben na animación. Se vos fixades, esta masa de aire frío chega dende o Atlántico, non o fai con cores tan oscuras, pero cando se torna máis continental, as cores vólvense azul oscuro, mesmo chegando a acadar o valor de -8ºC a 1500 metros de altura no NorEste da Península, especialmente nos Pirineos. Alí onde o vento calme e os ceos queden despexados, as xeadas serán especialmente importantes, xa que estamos falando do primeiro envite frío serio da temporada, e xa estamos na metade de Febreiro!

-Onde nevará en Galicia?



Mañá Domingo nevará en Galicia por riba dos 500/600 metros, puntualmente por debaixo, nalgún desplome puntual, xa que os chuvascos serán intensos e estos arrastrarán grandes masas de aire frío dende a parte alta da nube que pode facer que posiblemente se vexa nevar sobre os 400 metros aproximadamente.

O certo é que os modelos poñen bastante precipitación en toda a comunidade, polo que a nevarada por riba dos 700/800 metros, e especialmente, como non, na alta Montaña, pode ser considerable, tal e como vedes na imaxe superior. Manéxanse espesores de máis de 30/40 cm na alta montaña de Lugo e Ourense, por isto, a AEMET viuse obrigada a activar un aviso laranxa por espesores de máis de 25 cm nestas zonas, e tamén na montaña do Sur de Ourense, onde está activado o nivel laranxa por espesores de máis de 10 cm.

Xa máis cara o oeste, no interior de Pontevedra e no oeste de Lugo, tamén se agardan nevaradas, con espesores de máis de 5 cm, por isto está activado o aviso amarelo nestas zonas. Lugares como o Deza, o Paraño ou no alto da Cañiza tamén se verá neve, veremos como vai evolucionando a xornada.

-Seguiremos con esta tónica?




Os diversos modelos numéricos, veñen mostrando que a inestabilidade continuaría con nós durante a vindeira semana, aínda que sen tanta chuvia como a que estamos a ter estos días, pero con máis frío. O Anticiclón das Azores, como xa comentamos, estará reforzado no Atlántico e dende aí enviará vento do Norte. A día de hoxe vense cotas bastante baixas e con precipitación en gran parte da Península Ibérica para mediados de semana, pero é unha situación que está moi no aire aínda e non se pode dar por seguro nada. Na Península dependemos moito do Anticiclón das Azores e, a pouco que se se achegue ou se afaste, xa temos un episodio diferente.

Os dejo el enlace al artículo de mi blog: redmeteo.blogspot.com.es/2016/02/unha-ma...-polar-afectara.html
David Domínguez Gómez" nació en Campo Lameiro el 20 de Diciembre de 1995. Creador de Redmeteo, aficionado y amante de la meteorología desde pequeño
El siguiente usuario dijo gracias: toni

Por favor, Identificarse para unirse a la conversación.

ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016 22 Feb 2016 20:08 #2041

  • David Domínguez
  • Avatar de David Domínguez Autor del tema
  • Fuera de línea
  • Predicción Numérica
  • Predicción Numérica
  • En Campo Lameiro (Pontevedra). 230 mts.
  • Mensajes: 135
  • Karma: 7
  • Gracias recibidas: 31
Veo que no se está comentando el episodio de frío intenso del fin de semana que viene por aquí, vayamos a ello:



Desde hace varios días, los diversos modelos numéricos vienen mostrando una situación de puro INVIERNO para el fin de semana que viene. Y es que el ascenso del Anticiclón de las Azores (no muy pronunciado), propiciará que en el entorno de la Península Ibérica tengamos mucho aire frío en capas medias, y también en altura debido a la borrasca polar que afectaría de lleno a la Península. A día de hoy, las zonas más afectadas serían las comunidades de Asturias y Galicia. Por allí el Sábado la cota de nieve a día de hoy andaría muy baja, sobre los 200 metros, con fuertes chubascos, tormentas, granizadas... en fin, un mix Invernal en este Invierno tan soso en cuanto a frío que estamos teniendo.

Estas son las salidas del Europeo y del GFS esta tarde:



Las diferencias son notables. Mientras el americano apuesta por dos bajas bien formadas, el modelo europeo lo une todo a una sola baja. Ambos modelos son perfectos para las mismas zonas anteriormente mencionadas, Galicia y Asturias PUEDEN recibir un buen manto de nieve el fin de semana. Y resalto el PUEDEN ya que estamos hablando aún a 120 h y la situación puede cambiar.

Ojalá que no!

Un saludo
David Domínguez Gómez" nació en Campo Lameiro el 20 de Diciembre de 1995. Creador de Redmeteo, aficionado y amante de la meteorología desde pequeño

Por favor, Identificarse para unirse a la conversación.

ANÁLISIS DE MODELOS: FEBRERO 2016 24 Feb 2016 14:30 #2044

  • toni
  • Avatar de toni
  • Fuera de línea
  • Observador Meteorológico
  • Observador Meteorológico
  • Mensajes: 1281
  • Karma: 13
  • Gracias recibidas: 43
maña afinamos pero estamos salvando moitas bolas de partido...a ver se ao final non nadamos de mais para afogar na beira!
o mais pequeno e insignificante as veces e o mais belo.

Por favor, Identificarse para unirse a la conversación.

  • Página:
  • 1
Tiempo de carga de la página: 0.163 segundos